zaterdag 13 november 2010

Interview met Marco Modolo in aanloop naar de wedstrijd tegen FeralpiSalo

Hoe bevalt het u bij Pro Vercelli? ”Het bevalt mij zeer goed bij Pro Vercelli. We hebben veel jonge mensen in het team en de technische leiding is vakbekwaam. Sinds een paar weken speel ik regelmatig als gevolg van de blessure van Claudio Labriola.”

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Wat voor herinneringen hebt u aan de periode dat u deel uitmaakte van het jeugdteam van Internazionale? “Ik heb veel mooie herinneringen aan die tijd bij Inter. In het seizoen 2006-2007 werden we jeugdkampioen van Italië en maakte ik deel uit van een team met Mario Balotelli, Mario Barwuah, Leonardo Bonucci en andere grote namen in het voetbal.”

In de Serie D speelde u dertig wedstrijden voor Sanvitese en scoorde u drie maal. In het seizoen 2008-2009 wist u namens Venezia zelfs acht keer het net te vinden. Is dat niet een beetje veel voor een verdediger? “Dat is waar, maar in de laatste vijf wedstrijden voor Venezia speelde ik in de aanval. Ik hoop snel ook te mogen scoren voor Pro Vercelli.”

Wat hebt u tot dusverre geleerd in uw carriere en wat zijn uw ambities in de voetbalwereld? “Dit is mijn eerste jaar als professional en ik ben zeer tevreden bij Pro Vercelli. Het lot van een speler hangt ook af van de trainer, die de kwaliteiten van een speler op waarde moet schatten. Het probleem is dat veel trainers dat minder goed zien, waardoor ik in het verleden meermalen speelde zonder dat ik wist aan wie ik de bal kwijt kon. Bij Pro Vercelli is dat onder Braghin totaal anders. Als we zondags het veld betreden doen we dat altijd met een visie op de tegenstander en het spel en weten we wie we de bal het beste geven kunnen. Het geheim achter ons succes komt dan ook op het conto van de trainer. Hij heeft het spel van het team goed weten te organiseren en een goed gevoel losgemaakt bij alle spelers in de selectie. Dat geldt voor de basis- en wisselspelers. Om harmonie te bereiken in een team is dat uitermate belangrijk.”

Zondag volgt de belangrijke wedstrijd tegen FeralpiSalo, tweede in de competitie met een punt voorsprong op Pro Vercelli. Wat voor wedstrijd gaan we zien in het Silvio Piola Stadion? ”FeralpiSalo is een van de slagschepen in onze competitie. Verdedigend is het een van de betere ploegen met Paolo Branduani in het doel met wie ik nog heb samengespeeld in het jeugdteam van Inter en die in deze competitie pas twee keer is gepasseerd. Het belooft een mooie wedstrijd te worden, omdat de drie aanvallers van FeralpiSalo niet hoeven mee te verdedigen. De overige zeven veldspelers klaren de defensieve klus. Pro Vercelli zal een perfecte wedstrijd moeten spelen om te winnen en kans te maken op de koppositie.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten