dinsdag 2 november 2010

Pro Vercelli vs. Savona 1-0


(SU CORTESE CONCESSIONE DI ANDREA CHERCHI)
Matteo Bonomi, maakte in de 73e minuut het winnende doelpunt vanaf de penaltystip: “Tot dusverre was dit de zwaarste wedstrijd. Voor mij is het lastig spelen op een veld als dit (het was een klassiek waterballet, GD), maar we hebben gestreden tot het eind, overigens net als Savona. Ons geloof in eigen kunnen maakte echter het verschil. Valentini speelde groots en stopte een penalty, en in aanloop naar onze penalty speelde Orlando me perfect aan en werd ik door een Savona-verdediger aan mijn shirt getrokken waardoor ik in de zestienmeter viel.”

Luca Orlando, gaf als invaller de pass op Bonomi waarop de bestrafte overtreding en beslissende penalty volgde: “De trainer vertelde me in te vallen en alles te geven. Ik ben blij dat ik deel uit mag maken van deze ploeg. Op het veld kan ik Calvi en Bonomi prima vinden, die er staan om het af te maken. Ik doe maximaal mijn best.”

Simone Ghezzi, miste vlak voor rust een grote kans op de openingsgoal: “Het meest indrukwekkende aan deze wedstrijd was dat we ondanks het slechte veld alles gaven wat we in ons hadden. Savona acht ik even sterk als Pro Patria, maar wij weten de wedstrijden naar ons toe te trekken. Helaas heb ik niet kunnen scoren, maar vroeg of laat zal ik mijn doelpunten maken.”

Alex Valentini, stopte in de 57e minuut een penalty van Savona-speler Tarallo na een overtreding van Marconi op Mezgour: “Vandaag ging het goed. Het was een prachtige dag voor mij als professional. In het geval van de penalty tegen dacht ik dat die gelet op het slechte veld hard en recht door het midden zou gaan. Ik maakte de juiste keuze. De wedstrijd van vandaag was zwaar, ook omdat Savona fysiek een sterkere ploeg is. Gelukkig wisten we gegeven de omstandigheden ons beste spel te spelen en daar zijn we zeer tevreden mee.”

Maurizio Braghin, trainer van Pro Vercelli: “Het was een prachtige wedstrijd. Beide ploegen speelden goed. Het was een open wedstrijd. Keeper Valentini verdient een compliment voor zijn goede spel en de gestopte penalty. Ik had me van tevoren niet kunnen bedenken dat mijn jongens met zoveel inzet zouden spelen. Hier moeten we op voortbouwen. Komende zondag tegen Valenzana spelen we zonder de geschorste Bonomi. Dat wordt een zware wedstrijd.”

Stand Lega Pro Seconda Divisione A per 1 november 2010
1     Pro Patria 21
2     FeralpiSalò 19
3     Tritium 18
4     Pro Vercelli 18
5     Savona 16
6     Sambonifacese 16
7     Canavese 14
8     Valenzana 13
9     Rodengo Saiano 12
10   Montichiari 11
11   Mezzocorona 11
12   Lecco 11
13   Renate 7
14   VirtusEntella 7
15   Sacilese 7
16   Casale 6
17   Sanremese 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten