zondag 23 januari 2011

Een paar vragen aan Andrea Rosso

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Andrea, dit is ondertussen je achtste seizoen als professioneel voetballer. Na periodes bij Ivrea, Rodengo Saiano en Carpenedelo kom je nu uit voor Pro Vercelli. Hoe bevalt het bij de club? Ik heb het prima naar mijn zin bij Pro Vercelli. Het is de spelersgroep die het verschil maakt.

Afgelopen zondag scoorde je je eerste goal voor de Withemden in het Silvio Piola Stadion. Hoe was dat? Het was zeer emotioneel om mijn eerste doelpunt in het shirt van Pro Vercelli te scoren. Toen de speaker na de goal mijn naam driemaal door het stadion riep, kreeg ik kippenvel. Dat de goal in een thuiswedstrijd viel temidden van alle supporters was geweldig. Ik was zo gelukkig als een kind.

De laatste wedstrijden tegen Lecco en Entella leverden in afwezigheid van Bonomi slechts een enkel punt op. Kan Pro Vercelli niet zonder hem? Hoewel Bonomi een bepalende en onmisbare speler voor Pro Vercelli is, was het niet zo dat we de laatste wedstrijden slecht speelden. Arbitraire dwalingen zaten ons meer in de weg. Hoewel het spel tegen Lecco wat minder was, wil ik niet spreken van een mindere periode. Beide wedstrijden staan op zich, wat onverlet laat dat het kampioenschap meestal wordt beslist door dit soort wedstrijden. In ieder geval stropen we de mouwen op om het de komende wedstrijd beter te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten