maandag 31 januari 2011

Magnifieke Malatesta maakt belofte waar

Afgelopen week werd op fcprovercelli.it weer een supportersinterview gehouden met een van de spelers. Ditmaal kwam kersverse versterking Simone Malatesta aan het woord. Uw blogger was in de gelegenheid een vraag te stellen (cursief) waarop het antwoord werd gegeven in de derby tegen Casale van afgelopen zondag.

Met jouw komst is het gemiddeld aantal professionele wedstrijden - 64 goals in 263 optredens, waarvan 3 in 11 wedstrijden de eerste helft van het seizoen - van het team flink toegenomen. Hoe bevalt de eerste periode bij Pro Vercelli? "Het is een zeer positief begin voor mij. Ik ben onder de indruk van de goede sfeer in dit team. Vanaf het begin bespeur ik veel enthousiasme."

Afgelopen zondag scoorde je je eerste goal in het shirt van Pro Vercelli. "Ik kreeg een prachtige kans om mijn eerste treffer namens Pro Vercelli aan te tekenen. Het was een geweldig gevoel om daarna het applaus van het publiek, dat mij sinds de transfer nauwlettend volgt, in ontvangst te mogen nemen. Helaas was het niet genoeg om met drie punten huiswaarts te keren."

Op Youtube is een prachtig doelpunt te zien dat je in 2009 voor Mantova tegen Modena maakte met een omhaal. Nu je je eerste goal hebt gescoord kan het publiek uiteraard niet wachten totdat je dit soort goals in het Silvio Piola Stadion laat zien. "Het is vooral een kwestie van trainen. Inmiddels train ik voluit dus het moment komt steeds dichterbij. Wellicht dat het komende zondag in de derby tegen Casale al zover is. Het Silvio Piola Stadion kan er een prachtig podium voor zijn."

Zondag sta je tegenover Casale in een derby die veel losmaakt onder de supporters. Hoe verloopt de voorbereiding op deze krachtmeting? "Als ik de vele krantenartikelen lees en zie met hoeveel belangstelling de fans de trainingen volgen, realiseer ik me dat dit een belangrijke derby is die volop leeft onder de mensen. We zijn er volledig op gericht om drie punten binnen te halen. We moeten vooral rustig blijven en ons eigen spel spelen zonder al teveel stil te staan bij de twee punten die we in de vorige drie wedstrijden hebben behaald. Pro Vercelli heeft een sterk elftal en zondag zal een prachtige wedstrijd worden. Ik nodig de supporters daarom uit ons te steunen."

Kortom, in het eigen Silvio Piola Stadion zou tegen eeuwige rivalen Casale de daadwerkelijke doorstart na de winterstop moeten plaatsvinden. De tegengoal in de tweede minuut van de wedstrijd viel dan ook rauw op het dak. Na een corner scoorde Ciccomascolo uit de scrimmage namens Casale. Maar belofte maakt schuld en zes minuten later stelden de Witte Leeuwen via niemand minder dan Malatesta orde op zaken. En hoe! Uit een voorzet van Santoni vanaf de linkerflank scoorde Malatesta ondersteboven hangend in de lucht op spectaculaire wijze de gelijkmaker. Niemand die er iets aan kon doen.

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
En zo was de beer los op het podium van het Silvio Piola Stadion. Zeven minuten later, toen er een kwartier gespeeld was, viel de 2-1 door een slidegoal van Marconi. Zeven minuten voor rust volgde de genadeslag. Na goed doorzetten van Rosso in de zestien, scoorde Malatesta met een prachtige omhaal de 3-1. Wederom een acrobatisch hoogstandje op conto van de "Bommenwerper". Een staande ovatie viel hem ten deel. De tweede helft werd vervolgens keurig uitgespeeld. Een kwartier voor tijd verliet Malatesta onder luid applaus het veld.

Na afloop van de wedstrijd gaf trainer Buglio van Casale op tuttoprovercelli.com aan dat zijn ploeg tegenover een van de beste teams in de competitie had gestaan. "Tot het einde van de wedstrijd hebben we er alles aan gedaan om er het beste van te maken, maar helaas viel er tegen zo'n grote ploeg niets te halen. Ik denk dat Pro Vercelli samen met Pro Patria veruit de sterkste ploeg is in de competitie," zei Buglio. En Malatesta? "Hij maakte twee prachtige goals. Wat kan ik er meer van zeggen?"

Hoe woorden en daden samen kunnen gaan..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten