zaterdag 21 januari 2012

Bescheiden Masi richt zich op het heden

Na 1187 minuten in 14 wedstrijden spelen voor Pro Vercelli in de Prima Divisione, hangt aan Alberto Masi al een prijskaartje van meer dan twee ton. Masi is overgekomen van Sampdoria en gedeeld eigendom van die club en Pro Vercelli. Pas 19 lentes jong, geboren in Genua en 1,88 cm lang speelt hij inmiddels als een veteraan in de defensie van De Witte Leeuwen. Serie A-clubs Atalanta Bergamo en AS Roma hebben hun oog ondertussen op de verdediger laten vallen. Masi sprak in aanloop naar de wedstrijd tegen Monza van komende zondag onder andere daar over met tuttoprovercelli.com in een exclusief interview voor de supporters.

De wedstrijd van zondag is voor Monza van levensbelang gelet op hun positie op de ranglijst. “Ik denk dat niemand aan de vooravond van de competitie had verwacht dat Monza nu zo in moeilijkheden zou verkeren. Het is echter een wedstrijd op zich, los van wie hoog of laag op de ranglijst staat. We mogen de tegenstander niet onderschatten; dat zou een grote fout zijn.”

Tegen Foggia werd ongelukkig gelijkgespeeld vooral door de afgekeurde goal van Martini. “Helaas is het zo gelopen, maar we vergeten niet welk doel we voor ogen hebben en kijken vooral vooruit naar de volgende wedstrijd.”

Waar kan dit Pro Vercelli eindigen? “Tot medio maart kijken we niet naar de ranglijst. Ons doel is elke wedstrijd winnen door iedere wedstrijd honger aan de dag te leggen zoals we tot nu toe doen. De tweede competitiehelft wordt zwaar en het is zeker dat de ploegen die we nu treffen extra goed gaan opletten en ons onder druk zullen zetten.”

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Er staat een solide groep die elke dag weer het verschil maakt. “We zijn rustig en sereen en er is veel wederzijds respect tussen iedereen binnen de club en in de kleedkamer. We willen allemaal hetzelfde; we spelen om Pro Vercelli naar een hoger niveau te tillen.”

Hoe is het om de overstap te maken van het jeugdelftal van Sampdoria naar een professionele competitie? “Dat is helemaal niet makkelijk. Behalve het nieuwe werkritme zijn er veel andere dingen die erbij komen kijken. Zo hangt nu veel af van de resultaten. De drie punten spelen een fundamentele rol in het creëren van een rustige omgeving onder meer vanwege de wekelijkse aandacht van de media, die willen dat we ten koste van alles winnen. In de jeugdcompetitie gaat het in de eerste plaats om het spel dat wordt gespeeld. Ik moet overigens wel zeggen dat de trainer goed in staat is om zijn mentaliteit en ervaring op iedereen over te brengen en er daarmee voor zorgt dat resultaat ook op het veld geboekt kan worden.”

Waarom Pro Vercelli? “Gewoon omdat ik in de eerste plaats een serieuze club zocht die mij helderheid zou bieden en waar ik de kans zou krijgen iedere zondag te kunnen spelen. Ik ben hier heel goed opgevangen en de spelersgroep is fantastisch.”

Verschillende clubs in de Serie A volgen je. Wat vind je daarvan?  “Het is een groot compliment wanneer clubs als Atalanta en Roma je in het vizier hebben. Ik zie het als een inspiratie om de weg die ik ben ingeslagen voort te zetten, door hard te blijven werken komen dat soort mogelijkheden vast dichterbij. Ik kan nog steeds veel leren en ben nu blij dat ik speel in een ploeg met zoveel geweldige spelers die mij belangrijke aanwijzingen geven.”

Bron: http://www.tuttoprovercelli.com/?action=read&idnotizia=4712

Geen opmerkingen:

Een reactie posten