zaterdag 9 juni 2012

De overwinning naar Vercelli brengen

In aanloop naar de finale om promotie naar de Serie B sprak La Stampa met Gianni Fabiano, vleugelspeler van Pro Vercelli en net als Simone Malatesta oud-speler van tegenstander Carpi.

Je speelt zondag tegen je oude ploeg. Hoe voelt dat? “Dat voelt als thuiskomen.”

Zelfs nu er op neutraal terrein gespeeld wordt in Modena? “Ja, in ieder geval meer dan elders.”

Gaan jullie het redden? “We hopen van wel.”

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Veel mensen dachten dat je zondag zou spelen. Wat gebeurde er? “De uitsluiting van Cancellotti gooide de plannen van de trainer in de war. Als we met elf man waren blijven spelen, denk ik dat ik wel was ingevallen. Ik was er klaar voor, maar mijn belang is ondergeschikt aan het team. Ik vertrouw op trainer Braghin die ons de hele week ziet en objectief zijn keuzes maakt. Vergeet niet dat ik maanden niet heb gespeeld.” 

Denk je het 90 minuten vol te kunnen houden? “Het hoofd zegt ja, maar de benen misschien niet. Calvi was er echter ook lang uit en heeft in Taranto en het Piola Stadion alweer gespeeld, op hoog niveau, terwijl het seizoen eerder voor hem over leek te zijn.”

En durft Pro het aan tegen Carpi? “We zullen wel moeten, want we moeten winnen. Alleen dan gaan we naar de Serie B. We zijn ons bewust van onze kracht, zonder dat we de tegenstander onderschatten. Het is ook belangrijk de krachten te spreiden, want er is een risico dat de wedstrijd verlengd moet worden als het na negentig minuten nog gelijk staat.”

Voel je de spanning? “Dat is subjectief. Ik voel me rustig.” 

Was er de vorige wedstrijd angst? “Ik denk wel dat er wat angst in sloop.” 

Zijn Pro Vercelli en Carpi gelijkwaardig? “Op hoofdlijnen en op het veld wel. We zijn twee levendige clubs met veel jonge spelers. We hebben beide de finale gehaald en zijn allebei ambitieus.”

In Vercelli zijn de verwachtingen wellicht iets hoger? “Vercelli draagt een geweldige geschiedenis op de schouders in tegenstelling tot Carpi. Hier is veel verbondenheid met het team. De fans leven voor de club en dragen hun steentje bij. Dat is werkelijk fantastisch.”

Hoe stel je je de wedstrijd van zondag voor? “Als een race die wordt beslist als een ware thriller.”  

Verwacht je zondag veel van Carpi? “Misschien wel. Vorige week waren ze in de meerderheid en hadden daardoor voordeel. Het is echter een heel sterk team. Hun positiespel is prima. Er zal flink gezweet worden.” 

Wat is nodig om Pro naar de Serie B te brengen? “De overwinning. En wij zullen er alles aan doen om die naar Vercelli te brengen. Voor onszelf, de fans en de stad.” 

En speelt Fabiano mee? “Ik kom net terug na maanden afwezigheid en hoop te spelen, of op zijn minst te mogen invallen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten