vrijdag 11 januari 2013

Woorden van de wondertrainer

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Tuttoprovercelli.com nam deze week de balans op met de teruggekeerde trainer Maurizio Braghin en woonde zijn eerste persconferentie bij. Hierbij de woorden die onze wondertrainer sprak: “Na een paar maanden terugkeren in Vercelli geeft mij persoonlijk veel voldoening. Ik krijg de kans om op de bank te zitten in ons gerenoveerde stadion. Ik ben me er zeer van bewust dat ons een moeilijke uitdaging wacht: maar ook een prachtig avontuur met een team dat de komende paar dagen nog op veel plekken zal wijzigen. We zullen onze instelling absoluut veranderen: dan spreek ik niet alleen over de transfermarkt, maar ook over de wedstrijdinstelling die totaal zal verschillen. We willen en zullen weer het Pro Vercelli van de afgelopen jaren worden: we zullen agressie, snelheid en veel intensiteit brengen. Om ons te handhaven moeten we de komende twintig wedstrijden negen keer winnen, misschien acht keer als anderen strafpunten krijgen. We moeten zonder angst het veld betreden en met honderd kilometer per uur voor iedere bal gaan. We verwachten twintig veldslagen, twintig finales: wie mee wil doen moet spelen met zijn hart; bloed, zweet en tranen. De vele steunbetuigingen uit Vercelli (fans, inwoners en journalisten) hebben mij zeer goed gedaan. Op 26 januari start de race die het voetbal van Pro terug moet brengen naar de fans: de steun van het publiek zal essentieel zijn. We zullen zeker groots uitpakken op de transfermarkt. Als het onder twee coaches fout loopt, moet je helemaal opnieuw beginnen en als het lukt zal het team op zeven of acht van de elf plaatsen worden gewijzigd. Op het veld is het oordeel geveld en dus zullen we overeenkomstig handelen. We hebben genoeg mogelijkheden op de markt, daar kunnen we op voortbouwen. Erpen en Abbate zijn al gearriveerd. Nu gaan we proberen twee spitsen te vinden, een centrale verdediger, mogelijk een back en iets voor het middenveld.”

(SU CORTESE CONCESSIONE DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
De nieuwkomers Horacio Erpen (fantasista) en Matteo Abbate (verdediger) kwamen eerder deze week al op fcprovercelli.it aan het woord. Erpen: “Na anderhalf jaar in Castellammare had ik een nieuwe prikkel nodig. Het was een keuze die door verschillende redenen werd ingegeven. De laatste periode speelde ik niet al te veel, dus voelde ik de behoefte om aan te sluiten bij een andere groep. De toenadering van Pro Vercelli kon ik zeer waarderen wat resulteerde in het aanvaarden van het aanbod. Ik kom zeer gemotiveerd naar Vercelli, in de wetenschap dat handhaving moeilijk zal zijn, maar niet onmogelijk.” Abbate: “In de zomer probeerde Pro Vercelli mij al vast te leggen, dus was ik gevleid door de hernieuwde belangstelling wat er de afgelopen dagen aan bijgedragen heeft dat ik het voorstel heb aanvaard. Hoewel ik deel uitmaakte van een ambitieuze groep, zocht ik een radicale verandering gelet op de fysieke behoefte weer te spelen. Mijn dank gaat uit naar algemeen directeur Giancarlo Romairone die me deze kans biedt en ik zal mijn best doen dat vertrouwen terug te betalen. Ik weet dat Massimiliano Scaglia deel uitmaakt van de groep, hij was bij Gallipoli al mijn ploeggenoot. Mijn rol? Ik ben een centrale verdediger, hoewel ik de laatste twee seizoenen gebruikt ben als rechtsback. Ik kan niet wachten om aan dit nieuwe avontuur te beginnen en sta volledig ter beschikking van Braghin en zijn staf.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten