vrijdag 6 september 2013

De Pellè van Pro?

Italiaanse vrienden,

Wat jullie wellicht niet weten, is dat de Italiaanse spits Graziano Pellè in Nederland is uitgegroeid tot een waar fenomeen bij Feyenoord. Mijn schoonfamilie bestaat overwegend uit Feyenoorders en zij dragen hun held op handen. Nadat hij in 2012 van Parma werd overgenomen wachtte de fysiek sterke Pellè de zware taak om publiekslieveling John Guidetti op te volgen in De Kuip. Dat lukte zowaar. Met 33 doelpunten in 34 competitiewedstrijden ontpopte Pellè zich in Nederland tot goalgetter pur sang. Fenomenaal voor Feyenoord. Hij heeft bovendien zijn looks mee. Een Italiaanse adonis optima forma. Bij zijn aanblik vallen de Rotterdamse dames in katzwijm. Gastjes van een jaar of tien dragen het strakke kapsel met ingeschoren scheiding van hun idool met trots. Op het veld neemt Pellè de leiding en trekt hij de kar. Pellè wil winnen en voetbalt gedreven en met plezier. Hij is geliefd bij Het Legioen. En Feyenoord gaat het na lange tijd weer voor de wind. Een paar seizoenen terug sukkelde Pellè nog in de middenmoot van het Italiaanse profvoetbal. De definitieve doorbraak bleef uit. Maar nu droomt het kind van San Cesario di Lecce van een toekomst bij een Italiaanse topclub. Inter, Lazio, Napoli, Juve?

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Alberto Libertazzi (Turijn, 1 januari 1992) groeide bij die laatste club op en maakte zijn debuut voor De Oude Dame in de Europa League-wedstrijd tegen Lech Poznan op 10 december 2010. Hij speelde één competitiewedstrijd voor de Bianconeri en ging vervolgens in gedeeld eigendom naar Novara, waar blessureleed hem voornamelijk aan de kant hield. Eind vorig seizoen maakte Libertazzi zijn opwachting in Il Derby del Riso tussen Pro en Novara. Hij scoorde de winnende goal voor De Blauwen en was meteen een held in Novara en voor even onwelkom in Vercelli. Nu is in Vercelli echter de hoop gevestigd op de definitieve doorbraak van de talentvolle fysiek sterke spits. Libertazzi zei het volgende bij zijn presentatie deze week: “Ik kom naar Vercelli om te presteren en mijn zelfvertrouwen te herwinnen, ik heb een grote drang om het beste te laten zien. Fysiek gaat het goed met mij. De vervelende blessure die me vorig seizoen aan de kant hield is voorbij. Dit wordt mijn eerste ervaring in de Lega Pro, een moeilijke en fysieke competitie. Ik hoop mijn nieuwe ploegmaten flink te kunnen helpen. Novara is verleden tijd, ik ben nu in dienst van Pro Vercelli en zal alles geven voor dit shirt. De omgeving en het publiek zijn hier fantastisch, ik twijfelde geen moment om dit aanbod te accepteren. Het is voor mij belangrijk om te spelen en mezelf te laten zien. Ik ben een moderne diepe spits en hou ervan om in het strafschopgebied bezig te zijn. Mijn eerste goal zal ik opdragen aan mijn dochter die ergens de komende dagen wordt geboren. De tweede is voor de fans. Mijn voorbeeld is op dit moment Karim Benzema van Real Madrid, en in het verleden was het David Trezeguet, een geweldige spits met wie ik tot mijn geluk een tijdje mocht trainen bij Juventus. Het is mijn doel om het goed te doen in het shirt van Pro Vercelli, daarna zullen we zien wat de toekomst brengt.”

Kortom, een sympathieke vent die Libertazzi. Dat blijkt ook uit de felicitaties op zijn twitter-account. Menig Novara-fan wenst Libertazzi succes toe bij Pro Vercelli. Dat mag je bijzonder noemen. Even sympathiek als Pellè? Deze week nog verkondigde Pellè op ad.nl dat hij zijn huidige kapsel koos omdat hij van de jaren ’60-stijl houdt: “Qua look, maar ook omdat mensen respectvol met elkaar omgingen. Die gedachte wil ik ook uitdragen met mijn coupe. Ik zie er niet alleen uit als een nice boy, ik gedraag me ook zo. Ik hoop dat iedereen die met mijn kapsel rondloopt hetzelfde doet.” Wie goed kijkt, ziet bij Libertazzi ook een ingeschoren scheiding. Dat belooft wat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten